VIP odjenjenja i u osnovnim i u srednjim školama u Pogdorici

Takozvana odabrana ili VIP odjeljenja ne postoje samo u srednjim, već je ta praksa zaživjela i u osnovnim podgoričkim školama, što potvrđuju i u Opštinskom odboru Sindikata prosvjete Glavnog grada.

Prema saznanju Vijesti takvih odjeljenja ima u mnogim osnovnim školama u Podgorici, čak i u prvom razredu, a to je potvrdila i majka jednog mališana.

“Moju kćerku je zapalo to odjeljenje, takozvano VIP, djeca su bila biznismena, političara, izdvajala su se po oblačenju, po njih su dolazili najnovijim kolima. Nijesam mogla da dozvolim da mi dijete uči u takvom okruženju, ko zna kako bi to uticalo na nju, zbog čega sam je ispisala i upisala u drugu školu”, kazala je majka, čiji je identitet poznat Vijestima.

Ona je istakla da joj dijete sada pohađa nastavu u razredu, gdje ima djece različite, ali se uglavnom niko ne izdvaja.

“Kad su na jednom mjestu, lakše im je dodijeliti laganije profesore, kontrolisati ih. Sporadični slučajevi su da neko od klinaca poznatih završi  u drugom odjeljenju, pa tad roditelji traže premještaj zbog želje djeteta”, kazao je Vijestima izvor iz Gimnazije “Slobodan Škerović”.

U toj školi, naveo je, VIP odjeljenja su III-A, III-C i IV-K, a ima ih još.

VIP odjeljenja postoje prema saznanju  Vijesti u skoro svim školama u užem centru – osnovnima školama Sutjeska, “Maksim Gorki” i “Štampar Makarije”, Gimnaziji “Slobodan Škerović”, Ekonomskoj “Mirko Vešović”, Medicinskoj.

“Takva odjeljenja su u svim školama u centru grada, gdje da tako kažem žive “zaslužni” građani. Ambiciozni roditelji su ti koji žele da im dijete bude u VIP odjeljenju, a Uprava škole, direktori su tu u podređenom položaju i ne pitaju se ništa”, tvrdi predsjednik Opštinskog odbora Sindikata prosvjete Glavnog grada Slobodan Savović.

On dodaje da to nije zvanična politika i nije sa tim zvanično upoznat, međutim kao prosvjetni radnik, zna da je ta pojava izražena u gradu.

“Tih odjeljenja prije svega ima u podgoričkim srednjim školama, ali i u osnovnim. Čak se zna da je to u Gimnaziji “Slobodan Škerović” tako reći bilo i poluzvanično, prepoznati su bili po tome, da dijete nekog moćnika ili tajkuna, ne želi da ide u isto odjeljenje sa vršnjakom, kojem je roditelj stražar ili neko drugo zanimanje”, kazao je Savović.

On je rekao da postoji pritisak na škole da se formiraju ta odjeljenja, a sa druge strane i uprave su prinuđene da to urade.

“Preko takvih odjeljenja, obezbjeđuju se sponzori. Škole su u velikim finansijskim problemima kako da obezbijede novac za osnovne potrepštine, jer se dobro zna da Ministarstvo prosvjete godišnje izdvoji za te potrebe za jednu gradsku školu par stotina eura. Bivši ministar prosvjete Slavoljub Stijepović je “tjerao” direktore škola da budu menadžeri”, kazao je Savović.

On je rekao da škola nije samo učenje matematike, jezika, fizike i drugih predmeta, nego je tu da se djeca izgrade kao ličnosti, socijalizuju.

“VIP odjeljenjima od osnovne škole, djeci se čini medvjeđa usluga, jer ako ih od malih nogu navikavamo na privilegije, pa onda kroz srednju školu, u kakve će ličnosti oni da izrastu, da li će moći da se nose sa problemima, kada naiđu prve prepreke u životu”, kazao je Savović.

On je kazao da smo nažalost postali VIP društvo, jer to izdvajanje počinje od vrtića.

“Sve će to da se vrati, kao bumerang, upravo toj djeci koja su u VIP odjeljenima. To nije dobro, ne obezbjeđuje se pravičnost, jednakost, garantovana ustavom”, kazao je Savović.

Prema njegovom mišljenju, tako se ruši postulat da je obrazovanje jednako za sve.

Roditelji nekoliko đaka Gimnazije “Slobodan Škerović” iz jednog odjeljenja, tvrdili su ranije da njihova djeca imaju kod nastavnika strože kriterijume za ocjene, za razliku od učenika koji su u odabranim odjeljenjima. Međutim, te tvrdnje su tada iz Gimnazije odbacili kao neosnovane.

Iz Ministarstva prosvjete Vijestima je saopšteno da je nedopustivo djecu izdvajati po navedenim kriterijumima, a pogotovo neprihvaljivo kada je riječ o školama, kao ustanovama čiji je cilj i obaveza rad na razvoju obrazovanih ličnosti sa integritetom.

“U pitanju očigledno nije politika našeg obrazovnog sistema. Nakon završenog upisa ustanova formira odjeljenja, imajući u vidu da  treba da budu približno jednaka sa aspekta uspjeha učenika, izučavanja stranog jezika, izbornih predmeta, uključenosti učenika sa posebnim obrazovnim potrebama i slično. U formiranju odjeljenja prema navedenim kriterijumima učestvuju stručne službe škola, odnosno pedagoško-psihološke službe”, navedeno je iz Ministarstva prosvjete.

Pedagog Radoje  Novović  kazao je da VIP odjeljenja, ukoliko postoje, nijesu dobra, niti ima opravdanja za takvo nešto.

“Djecu ne treba izdvajati, već upravo kroz različitosti ona će da uče, spremaju se za životne izazove. Djeca, kroz komunikaciju, mogu mnogo toga da nauče, vide, uporede različite doživljaje. Na osnovu saznanja, onda mogu da donesu sud šta je dobro, a šta nije”, kazao je  Novović .

Savović smatra da roditelji imaju pogrešnu sliku šta je dobro za dijete.

“Imate primjer škole “Savo Pejanović” u centru grada, koja ima sve manje đaka, jer brojni roditelji upisuju djecu u 21. maj na Draču, jer misle da su tamo bolji učitelji”, istakao je Savović.

On je kazao da se zbog takvog stava roditelja, dešava da, na primjer, pojedine učiteljice imaju gužvu u odjeljenjima, jer se “smatra” da su najbolje, dok pojedine ne mogu da formiraju odjeljenje, jer tobože nijesu dobre.

Iz podgoričkih škola Vijestima nijesu željeli da daju komentar o VIP odjeljenjima.

SOS linija baner

Comments

  1. Nisu djeca kriva sto ih od malena odvajaju i grupisu. Krivi su iskompleksirani i bolesno ambiciozni roditelji, kao i obrazovne institucije koje dozvoljavaju da roditelji biraju ucitelje i uciteljice prilikom upisa u skolu ili to sto roditelji mogu i skole da biraju na osnovu toga ima li u njima Roma ili ne. Da ne pricamo o tome koliko se srozao uciteljski ugled pa roditelji nemaju ni povjerenja vise i oslanjaju se na glasine.

  2. Uh dobro nas informisaste o tom obicaju, da znam da pitam koje je VIP , da upisem djecu u neko neVIP odjeljenje…Jer ce u VIP-u, okruzeni djecom glupih majki i bahatih oceva, oglupjeti..- nedostatak konkurencije u intelektualnom kapacitetu ce ih oglupiti…Izvinjavam se na odabiru rijeci..

  3. Svi direktori i pomoćnici su birani isključivo po političkoj pripadanosti. I ne samo to, zadnjih godina i nastavni kadar se bira isključivo po tome kriterijumu. Ministri ili nepismeni ili oni koji nikad nisu ušli u učionicu. Nepotizam i veze u svim organima !. Pa šta onda možete očekivati od potpuno urušene institucije u korumpiranom i privatizovanom sistemu?!

  4. Krenucemo u skolu koja nam je u kraju, gde se uce jezici za koje bude dete pokazalo interesovanje ili cak i bez tog kriterijuma, a sto dalje od VIP grupa i u skoli a i u svakodnevnom zivotu. Ocene i grdnja deteta zbog uspeha u skoli u danasnje vreme je smesna, svi znamo od cega sve ocena ucenika danas zavisi. Nauciti dete da uci za sebe, svoja interesovanja, hoce li ga citati na nekoj priredbi i davati diplome, manje vazno. Tesko je danas biti djak. A i roditelj skolarca.

Leave a Reply