U Crnoj Gori je od 2003. do prošle godine broj djece smanjen za 11,5 hiljada, što je siguran znak starenja populacije, saoptio je Monstat.
Studiju Djeca u Crnoj Gori-Podaci iz popisa 2011. godine, prezentovali su direktor Monstata Gordana Radojević, šef predstavništva UNICEF-a u Crnoj Gori Bendamin Perks i koordinator za ekonomsku politiku UNICEF-a Slobodan ivković.
Podaci su pokazali da u Crnoj Gori živi 145,12 hiljada djece ispod 18 godina, što čini 23,4 odsto od ukupne populacije. Dječaka je 52, a djevojčica 48 odsto, to znači da ima 108 dječaka na 100 djevojčica.
“U periodu između dva popisa, dječija populacija se smanjila za 11,5 hiljada djece do 18 godina, to pokazuje da stanovništvo u Crnoj Gori stari”, kazao je Živković.
Od ukupnog broja djece od šest do 17 godina u školu ne ide pet odsto, odnosno oko 5,3 hiljade.
Najniža stopa pohađanja škole zabilježena je kod egipćanske i romske djece -54, odnosno 51 odsto.
U Crnoj Gori u braku je 310 djece uzrasta od 15 do 17 godina, a od toga je 69 odsto djevojčica. Od ukupnog broja djevojčica koje su rodile, više od trećine su Romkinje .
Prema podacima prošlogodinjeg popisa, 443 djeteta od 15 do 17 godina radno je aktivno, što je 1,7 odsto od ukupnog broja djece tog uzrasta. Od tog broja, 187 su zapošljeni, dok je 256 djece spremno da radi ako im posao bude ponuđen.
Rezultati su pokazali da su 34 odsto zaposlene djece Crnogorci, 21 odsto Srbi, a deset Albanci.
Crnogorsko dravljanstvo ima 93 odsto djece, dok 26 procenata romske i 32 odsto egipćanske djece nemaju dravljanstvo.
Crnogorski je maternji jezik za 39, a srpski za 37 odsto djece, bosanskim govori sedam, a albanskim šest odsto.
Perks je ukazao na činjenicu da je proces pridruživanja Evropskoj uniji kako za odrasle, značajan i za djecu.
“Donosioci politika i reformi moraju biti upoznati sa najnovijim i kvalitetnim podacima koji mogu pomoći vladi i njenim partnerima da se efikasno adresiraju uska grla koja sprječavaju pozitivne promjene za djecu”, rekao je on.
Perks je upozorio da jedan od dosljednih nalaza u izvještaju pokazuje da postoji mala grupa djece koja ne uživaju sva prava u pogledu obrazovanja, razvoja i ostalih blagostanja kao većina djece.
Prema njegovim riječima, dječji rad u kombinaciji sa nedostatkom adekvatnog obrazovanja sprječava djecu od razvijanja njihovog punog potencijala.
Izvor: MINA