Brucoši sve češće ne znaju ni osnovne matematičke funkcije

Znanje brucoša iz matematike generalno je sve slabije, naročito, ako se napravi paralela sa onima od prije deset ili 20 godina, a profesori sa fakulteta primjećuju da sada ne znaju elementarne funkcije koje se uče u prva dva razreda srednje škole, poput stepenovanja, korjenovanja, pa čak ni obični račun sa razlomcima…

Redovna profesorica sa Prirodno-matematičkog fakulteta prof. dr Sanja Jančić- Rašović, koja je rukovoditeljka studijskog programa Matematike, zapazila je niži nivo znanja kod sudenata ne samo na osnovu rada sa njima na PMF-u, već i na Mašinskom, Građevinskom, Arhitektonskom i Biotehničkom.

Profesori, naravno, bilježe i određeni procenat onih brucoša koji su došli sa odličnim znanjem – ali ih je sve manje.

“Učenici nijesu krivi za ovo, već je problem u tome što treba diferencirati u 3. i 4. razredu srednje škole koji slušaju osnovni, a koji viši nivo matematike i uskladiti program i broj časova sa tim”, objašnjava Janić-Rašović za Pobjedu.

Smatra da profesori u srednjoj školi ponekad ne vide da treba akcentovati suštinu, te se često sve svodi ,,na pretrčavanje gradiva“ uz velike napore učenika i njihovih roditelja, koji obično plaćaju privatne časove kako bi djeca uspjela da tehnički urade zadatke bez razumijevanja suštine. Iskusniji profesori, kaže Jančić-Rašović, u školama uspijevaju da to prevaziđu.

Iskustvo u radu sa studentima na PMF-u govore da učenici tokom srednje škole nijesu dovoljno usmjereni, da je učenje proces koji obuhvata memorisanje, razumijevanje i razmišljanje, odnosno analiziranje. U tom smislu, prema riječima Jančić-Rašović treba poboljšati metodički pristup nastavi u školama i zbog toga je veoma važno uvesti praksu organizovanja tematskih seminara za nastavnike matematike.

PMF želi da pomogne na način da u okviru djelovanja Centra za primijenjenu matematiku organizuje višemjesečne pripreme za studiranje, kao i za polaganje maturskog i prijemnih ispita iz Matematike.

Kada je riječ o interesovanju brucoša za izučavanje ove nauke, ranije je saopštavano da se više studenti interesuju nego studentkinje, ali Jančić-Rašović kaže da ove studijske godine imaju situaciju da na programu Matematike imaju oko 70 posto studentkinja, dok je na studijskom programu Matematika i računarske nauke približno isti broj studentkinja i studenata.

SOS linija baner

Nedjelja štednje

Leave a Reply