10:52 am
Uskoro će prijemni ispiti, u srednjim i višim školama, na fakultetima, a vaš učenik ne ume da izađe na kraj sa tremom.
Tokom školovanja moje dece moj stav je bio da tremu imaju samo oni učenici koji se nisu dobro pripremili za odgovaranje ili ispit. Nisam isključila malu dozu uzbuđenja koja je , po meni, mogla da bude samo stimulatvna. Zbog toga sam samo pratila tok učenja, atmosfera u kući je bila uvek opuštena, a pred sam ispit sam deci govorila:
“Samo se skoncentriši na zadatak, polako, nigde ne žuri, šta uradiš, uradiš. Tebe mama voli i sa dobrim i sa lošim rezultatom.”
Pošto su često učestvovali na školskim takmičenjima, svako iz svoje oblasti, dodavala sam još:
“Postigla/ao si veliki uspeh već samim tim što si došla/ao do ovog nivoa, nema razloga da se uzbuđuješ.”
Uvek sam ponavljala iste reči, jer sam zaista tako i mislila, pa su se oni kasnije šalili sa mnom. Na polasku su sami započinjali:
„Tebe mama voli….“
Kasnije, baveći se podučavanjem shvatila sam da dobro naučeno gradivo jeste važno za umanjenje straha od ispita, ali kod neke dece nije dovoljno i da postoji niz faktora koji utiču na preveliku tremu odnosno nesigurnost u sebe. Deca najčešće imaju strah da ne iznevere očekivanja svojih roditelja, koja su ponekad i nerealna.
Da li Vaše dete ima tremu pred kontrolni i odgovaranje?
Kako mu pomažete da savlada strah od ispitivanja?
11:57 am
Mi jos nijesmo dosli u tu fazu, jer nas prvak jos nema prave, ozbiljne obaveze, ali ipak mislim fa vec pravim gresku u tom dijelu. Sto puta sebi kazem da necu da ga kritikujem kada nesto ne odradi dobro u skoli, ali ipak sto cesto radim, mada ga i hvalim. Napravim cijelu pricu oko neurednosti i nepaznje (brzanja) i onda se poslije kajem sto sam tako odreagovala jer znam da to nije pravi pristup.
4:42 pm
Imam ja jedan članak o danu sa školskim detetom. To je sve iz mog iskustva. Referenca su mi moja deca, recept uspeo. Evo samo odlomka:
“Kada dete dođe iz škole, razgovarajte sa njim. Prvo saznajte da li se dete umorilo, da li je dan u školi bio zanimljiv, kako se družilo, pa tek onda pitajte za ocene. Najčešće će Vam dete to spontano ispričati. Ako je dete dobilo dobru ocenu, pokažite zadovoljstvo, pohvalite ga, ukažite da je to rezultat vrednog rada. Ako je ocena loša ili ispod očekivanja, ne grdite dete. Ono je dovoljno nesrećno zbog toga. Saznajte šta je uzrok loše ocene, ponekad nije neznanje. Ohrabrite ga, utešite, napravite plan kako da pomognete detetu da popravi ocenu. Recite mu, na primer: “Ništa strašno, popravićeš ti to. Hajde da napravimo plan, mama i tata će ti pomoći.”
Najbolje je da, posle kratkog odmora, dete odmah nauči sve lekcije i napiše domaći zadatak iz današnjeg školskog dana. Pratite tok učenja, saznajte koliko je dete zapamtilo na času i šta je zapisalo. Ne dozvolite mu da predugo sedi nad knjigom, podstičite ga da uči aktivno, ograničite vreme za svaki predmet, ako je potrebno. Ako detetu neki deo lekcije nije dovoljno jasan, tražite od njega da Vam taj deo pročita iz knjige, a onda kaže kako je razumelo. Postavljajte mu pitanja i navedite ga da samo donese zaključak. Nikako nemojte Vi da čitate i prezentujete gotova rešenja.
Potom dete treba da ponovi lekcije za sutrašnji školski dan. Onda neka spakuje knjige, sveske i pribor za sutra. Ostatak dana provedite bez razgovora o školskim obavezama.”
Isto to važi i za neurednost. kažete mu da je to neuredno, ali ništa strašno, pomoćićete mu da postane uredan.
Most Users Ever Online: 287
Currently Online:
97 Guest(s)
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
mamika m: 1304
Ana P: 543
lara92: 415
Budimka G: 386
svetlana22: 335
Cekalica N: 333
Member Stats:
Guest Posters: 232
Members: 3374
Moderators: 0
Admins: 0
Forum Stats:
Groups: 7
Forums: 33
Topics: 1045
Posts: 23482
Newest Members:
jelenabozovic, Dusko Mihailovic, testuser, _270, _269, _268Administrators: