Za online časove pripreme za eksterno testiranje, koje organizuje Udruženje nastavnika matematike Crne Gore, ove godine se prijavilo oko 450 učenika. Svi oni će moći da pohađaju po šest besplatnih radionica, na kojima će im profesori pomoći da se što bolje pripreme za predstojeće polaganje koje je zakazano za narednu sedmicu.
Rezultati koje osnovci ostvare na ekesternom ispitu, boduju se za upis u srednje škole, uz opšti uspjeh postignut u 7, 8. i 9. razredu, određene predmete koji se dodatno vrednuju, te posebne uspjehe kao što su diploma Luča ili nagrade sa takmičenja. Eksterna provjera znanja iz CSBH jezika i knjiženosti biće organizovana 5. aprila, iz matematike dan kasnije, a iz izbornog predmeta 7. aprila.
Prema riječima profesorice matematike Danijele Jovanović, cilj im je bio da se i ove godine angažuju i pomognu djeci da ostvare što bolje rezultate. Za jednu grupu su danas počele radionice, a za drugu će sjutra.
„Ove godine prijavljeno je oko 450 učenika, manje nego prošle godine kada ih je bilo 800. Za toliki broj prijavljenih prethodne godine razlog je bila korona i veliki dio nastave onlajn, pa su djeca bila nesigurna u svoje znanje. Ovog puta, kako smo od 1. septembra u školskim klupama i nismo imali nijedan onlajn čas, razumljivo je da imamo manje interesovanja. Možda nismo ni dovoljno dobro odradili marketing, mada smo se trudili da informaciju plasiramo putem svih medija i po školama“, kazala je Jovanović.
Jedna grupa djece već danas će imati prvu u nizu pripremnih radionica, a druga pripremu počinje sutra, objašnjava Jovanović i dodaje da će biti obavješteni mejlom o satnici, a tada će im dostaviti i link.
„Imaće tačno šest jednosatnih radionica, onlajn, putem Teams platforme. Možda će trajati i koji minut duže, ali nikako ispod sat rada. Zašto šest radionica? Zato što nam se to prošle godine pokazalo kao dobra formula da se sve ponovi što je obuhvaćeno planom i programom za eksterno testiranje“, kaže Jovanović.
Posljednja u nizu radionica, u utorak, dan pred testiranje iz matematike, biće ostavljena samo za učenička pitanja i tumačenje određenih nejasnoća.
„Trudili smo se, a i praksa nam to pokazuje, da djeca dan pred testiranje imaju neko pitanje, nedoumicu, i tog dana ostanemo najduže sa djecom kako bismo im odgovorili na sva pitanja, objašnjava Jovanović.
Izvor: RTHN